Ekran Twojego urządzenia ma zbyt małą rozdzielczość, aby poprawnie wyświetlić standardową stronę naszego festiwalu. Zapraszamy do odwiedzenia wersji mobilnej :)

Wersja mobilna
Festiwal Muzyki Improwizowanej: jaZZ i okolice /
jaZZ & beyond 2018: Individualism

Jakob Bro / Thomas Morgan / Joey Baron

29 Listopada 2014 godz. 20:00 | Klub ProKultura, ul. Jagiellońska 17a, 40-032 Katowice

Jakob Bro – gitara

Thomas Morgan – kontrabas

Joey Baron – perkusja


bilety: 40 zł

 

Jakob Bro (ur. 1978) duński gitarzysta i kompozytor mieszkający w Kopenhadze, Dania.W swojej błyskotliwej karierze muzycznej współpracował z wielkimi artystami jazzu: Paulem Motianem & The Electric Bebop Band (Garden of Eden, ECM – 2006) oraz Tomaszem Stańko (Dark Eyes, ECM – 2009). Ponadto wydał 11 płyt jako lider własnego zespołu, zapraszając do współpracy tak wybitnych muzyków jak: Lee Konitz, Bill Frisell, Kenny Wheeler, Paul Bley, Chris Cheek, Thomas Morgan, Joey Baron, Ben Street, Mark Turner, Kurt Rosenwinkel, Andrew D'Angelo, Chris Speed, George Garzone, Oscar Noriega, David Virelles i wielu innych. Obecnie prowadzi trio z perkusistą Jonem Christensenem i Thomasem Morganem.

Jakob Bro otrzymał w Danii 5 nagród w dziedzinie muzyki i została przyjęta do Jazz Hall of Fame. Jego muzyka została doceniona także w Ameryce, w dorocznej ankiecie krytyków magazynu Downbeat, Poll Rising Stars w 2013 roku.


www.jakobbro.com

 

Joey Baron osiągnął najwyższy stopień rzemiosła w grze na perkusji, a zarazem wyróżnia się, jako charakterystyczny kontynuator gry wybitnych poprzedników, łącząc w jedno: swingową technikę gry (Gene Krupa, Louie Bellson, Buddy Rich), ze współczesnym graniem jazzu oraz elementami typowymi dla perkusistów R&B a nawet muzyki rockowej. Jednak z całą pewnością Joey Baron wypracował – tak w jazzie pożądany – swój własny artystyczny styl i brzmienie. Jego warsztat, umiejętności, niezwykle precyzyjne i przemyślane sola, od lat powodują, iż muzycy chętnie zapraszają go do współpracy i swoich nagrań. Ma ich już na swoim koncie blisko 150. Niełatwo jest obecnie spotkać artystę grającego tak prosto, a zarazem w niezwykle nasycony kolorystycznie oraz żarliwy sposób, zawsze, jedynie na małym, tradycyjnym zestawie perkusyjnym.

 

Thomas Morgan (ur. Hayward, California, w 1981), edukację muzyczną rozpoczął o nauki gry na wiolonczeli  w wieku siedmiu lat, którą w wieku lat czternastu zamienił na kontrabas. W klasie kontrabasu i kompozycji ukończył Manhattan School of Music w 2003 roku. Bardzo szybko został zaproszony do wspólnego grania przez takich muzyków jak: David Binney, Steve Coleman, Joey Baron, Masabumi Kikuchi, Terumasa Hino, Dan Weiss, Craig Taborn, Tyshawn Sorey, Donny McCaslin, Brad Shepik, Steve Cardenas, Kenny Wollesen, Gerald Cleaver, Adam Rogers, and Kenny Werner czy Tomasz Stańko. Dziś należy do grona bardzo cenionych i poszukiwanych kontrabasistów, których terminarz nagrań i koncertów jest wypełniony na rok do przodu. Mieszka i pracuje w Nowym Jorku.

 


Jesień
2018